"Малко след като завършва Соната, режисьорът Такеши Китано замисля филм за обикновен човек, който се разтваря в собствения си свят, плод на собственото му въображение. Това е идеята на последния му филм Последният Такеши. Китано играе двете противоположности на самия себе си – обикновения човек Китано и режисьора Такеши с променливия си темперамент на телевизионна и на кинозвезда. Обръщайки се към необикновеното измерение на собствената си знаменитост, режисьорът представя хипнотизиращия отзвук от преживяното. Животът в шоубизнеса, елегантно изобразен като авантюра в къщата на огледалата, се гради върху кинематографичните прототипи от Клоуните на Фелини.
500-процентов Китано, Последният Такеши проследява изпълнения с ангажименти живот на актьора Бийт и на Китано – скромен касиер в магазин. На моменти пътищата на двамата се пресичат, през останалото време вървят паралелно. Такеши е толкова търсен, че едва смогва да раздели дните си между досадните прослушвания и творческите си блянове. Той живее в мистериозния свят на фантазиите, които излизат наяве в определени ситуации от реалния живот. Салони в стил маджон, ресторанти с упорити и злопаметни готвачи, обширни океански крайбрежия, населени с якудза, полицаи и самураи – всичко това е само част от тоналността на тази необичайна соната, в която блуждаещите куршуми падат като звезди от небесната дъга от желания на бъдещите актьори и разбиват мечтите им в изкуствени струи кръв… Освен ако мечтите не оживеят.
Реалността и виденията преливат в този уникален разказ на Китано. Построен върху повторения, хиперболи и контрасти, Последният Такеши разбива правилата за фабула и сюжет. Китано изпълнява двете си роли с безукорна вещина. Резултатът – филм във филма, отвежда към темата за вечното дете, стаено у всеки от нас."
Джована Фулви
|