22.03, - 20:45, Дом на киното
|
|
|
|
Режисьор:
Златина Русева
Оператор:
Пламен Герасимов
Сценарист:
Златина Русева
Продуцент:
Виртуални ефекти:
Николай Николов , Жофре Луис
|
|
|
|
Продукция:
Good & Bad News |
Световен разпространител:
Good & Bad News |
|
|
|
|
|
ЗЛАТИНА РУСЕВА
|
|
|
|
|
Златина Русева е утвърдена документалистка. Завършва ВИТИЗ “Кръстьо Сарафов”, специалност кино- и телевизионна режисура. Филмите, които снима у нас, предизвикват бурната реакция на властта и са възприемани като опити за изкривяване на “красивата” социалистическа реалност. Филмът й Век или ден по случайност успява да напусне границите на България и печели няколко международни награди на кинофестивали в Испания, Германия и Полша. От 1986 г. Златина Русева живее и работи като кинорежисьор и сценарист в Брюксел. Създава филмовата къща “Good and Bad News” (“Добра и лоша новина”), която работи с белгийски и френски телевизионни канали, с хуманитарни организации като “Лекари без граница” и “Солидар”. Филмите й Смърт в Бали, Нощем рибите са червени, Портрет на един човек на властта, Забравени от войната, Зелените портокали на Либерия, Театър на улицата са представени на много международни фестивали и са излъчени по белгийски, френски, швейцарски, германски, английски, бразилски и други телевизии.
За жалост у нас зрителите са имали възможност да видят само два филма на Златина Русева: Лов на вълци, посветен на Висоцки, и Черната тетрадка на Зинаида Гипиус, който разказва за руската революция от 1917 г., видяна през погледа на именитата поетеса.
Дългогодишната работа на Златина Русева с “Лекари без граница”, за които тя изработва серия от документални филми, оставя ярък отпечатък върху нейното творчество. Многобройните й пътувания из цял свят – от Африка до Якутия, Чукотка и Калима, помагат за развитието на многопластовия й поглед към действителността, а срещите с хора, поставени в екстремни ситуации, й помагат да се докосне до истинската същност на човека. Темата за паметта, за запазването на реалните стойности в повратни ситуации, е основна в творчеството й.
|
|
|
|
|
|
|