| 
        
          | 16.03,      - 20:30, НДК - Зала 1 21.03,     - 21:00, Люмиер
 
 |  
          |  |  
          |  |  
          |  |  
        
          | Режисьор: 
                              Данис Танович Оператор: 
                              Лоран Дайан
 Сценарист: 
                              Кшищоф Пешевич
 Продуцент: 
                              Марк Баше                              , Чедомир Колар
 Музика: 
                              Данис Танович                              , Душко Сегвич
 
 |  
            | В ролите: 
                              Еманюел Беар                              , Карин Виар                              , Мари Жилен                              , Карол Буке                              , Гийом Кане                              , Жак Гамблен                              , Жак Перен                              , Мики Манойлович                              , Мариам Д'Або                              , Жан Рошфор |  
          |  |  
          |  |  
          |  |  
                          
            | Продукция: 
                              A.S.A.P. Films/Sinta Film/Man's Films/Bitters End |  
            | Световен разпространител: 
                              Focus Features |  
            | Разпространител за България: 
                              Съни Филмс |  
          |  |  
          |  |  
          |  |  | 
        
          | АД L'ENFER
 HELL
 |  
          |  |  
          |  |  
          |  |  
          | , 
            2005, 101 мин, цветен |  
          |  |  
            |  |  
            |  |  
          | Ад е новият шедьовър на режисьора Данис Танович, който получи Оскар за Ничия земя. С участието на звездите на френското кино Еманюел Беар, Карол Буке и Карин Виар и създаден по завладяващия сценарий на Кшищоф Пешевич, филмът напомня на втората част на Дантевия “Ад”. Резултатът е епически портрет на една фамилия, разпокъсана на части от стихийните събития, които години наред заплашват да излязат на повърхността. Ефектът е толкова смразяващ, че отвежда към усещането за метафизическа история за призраци. Разказът се разгръща чрез представянето на поредица от герои: майката, която живее в елегантна къща в провинцията, и нейните три дъщери, вече пораснали, оплетени в сложна мрежа от връзки. В първата част режисьорът брилянтно нахвърля щрихи, с които провокира желанието на зрителя да подреди парчетата от мозайката. После действието се пренася в нови сцени: мъж излиза от затвора и се завръща у дома; инцидент от миналото, който отеква като пушечен изстрел. Следва поглед върху семейството, което години наред се мъчи да се пребори с факта, че бащата го е изоставил. 
 С прецизността на швейцарски часовник Ад отмерва дълбините на чувствата в тяхната безкрайна сложност. В този свят, който напомня известните сценарии на Пешевич за Кешловски, съдбата и свободната воля се уравновесяват. Постепенно филмът се превръща в нюансирана оценка на начините, по които хората реагират, интерпретират и се справят с неразрешимите проблеми. И човешката история се простира от дълбините на трагедията до върховете на комедията – по начин, който се удава само на Танович. Актьорският състав е в звездната си форма, а доказателство за таланта на режисьора е развитието на историята в няколко нишки. Този сетивен и наистина изпипан филм ще допринесе за затвърждаването на неговата репутация.
 |  | 
          
            | ДАНИС ТАНОВИЧ |  
            |  |  
            |  |  
            |  |  
              |  |  
            | Босненски режисьор, роден в Зеница през 1969г. Учи музика, инженерство и кино, преди да напусне Сараево през 1992 г., за да учи в INSAS в Брюксел. Дебютът му Ничия земя спечели "Оскар" за чуждоезичен филм през 2002 г. |  
            |  |  
            |  |  
            |  |  
                  | 2001  Ничия земя |  
                  | 2002  11'09“01 – 11 септември - новела от филма |  
                  | 2005  Ад |  
              |  |  
              |  |  
              |  |  |