11.03, - 17:00, НДК - Зала 1
15.03, - 10:00, Люмиер
16.03, - 21:00, Euro Cinema
25.03, - 13:00, Дом на киното
|
|
|
|
Режисьор:
Ларс фон Триер
Оператор:
Антъни Дод Мантъл
Сценарист:
Ларс фон Триер
Продуцент:
Вибеке Винделов
|
В ролите:
Брайс Далас Хауърд , Исак де Банколе , Дани Глоувър , Уилям Дефо , Лорън Бакол , Жан-Марк Бар , Джеръми Дейвис , Желико Иванек , Удо Кир , Хлое Севини , гласът на Джон Хърт |
|
|
|
Продукция:
Zentropa Entertainments APS/Isabella Films Intl./Manderlay Ltd./ |
Световен разпространител:
Trust Film Sales |
Разпространител за България:
АРТ Фест |
|
|
|
|
МАНДЕРЛЕЙ MANDERLAY MANDERLAY |
|
|
|
,
2005, 139 мин, цветен |
|
|
|
"Коронованото „лошо дете” на световното кино Ларс фон Триер последователно отправя предизвикателства към зрителите със стила и темите във филмите си. Мандерлей не прави изключение. Като втори филм от трилогията, ситуирана в САЩ, той говори на същия оригинален киноезик, който помним от Догвил. Разчертани линии заменят обичайния декор и надписи на отделните части допълват иронията и отчуждението. За разлика от Догвил, където темата бе ксенофобията, Мандерлей предлага потискащ и песимистичен поглед към расовите връзки, либерализма и раждането на една нация (процеси, подобни на протичащите в Ирак) и може би е още по-противоречив и шокиращ.
Действието се развива през 1933 г. и е продължение на историята непосредствено след като Грейс и баща й заминават от Догвил. Пътувайки през Алабама,те откриват затворено общество, където преобладаващото чернокожо население все още живее в робство. Грейс не може да не се намеси, когато вижда как бял господар жестоко налага с бич роба си. Страховитата собственичка на плантацията и матриарх Мама скоро умира. Грейс решава, че смъртта й е избавление, но потиснатите хора са в паника, защото не знаят как да живеят без нея и „Законите на Мама” – моралната библия на обществото им. Вилхелм се обръща към Грейс за съдействие в пътя им към демокрацията.
В основата си Мандерлей тълкува опасностите, скрити в процеса по съграждането на нацията – начинание, водено винаги от добри намерения, но често изопачавано от варварство и невежество. Обществото, на което Грейс помага, е препратка към американското историческо минало, с което фон Триер усложнява посланието и намеква за лицемерната реторика на Буш по въпросите на демокрацията. В центъра на безмилостната сатира е по-различният тук образ на Грейс. Ентусиастка, твърдо вярваща в прогреса, но изцяло в рамките на доктрината, Грейс е решена да модернизира живота на тези хора, макар да не познава нито нравите, нито бита им. Филмът е покъртителна, перверзно комична притча за най-новата история, разказана с неумолимата логика от филмите на ужасите."
Стийв Грейвсток
|
|
ЛАРС ФОН ТРИЕР LARS VON TRIER
|
|
|
|
|
Датски режисьор, роден през 1956 г. в Копенхаген. Завършва Националната филмова академия през 1983 г. Заснел е над 50 рекламни филма и видеоспотове. През 1995 г. заедно със своя приятел и колега Томас Винтерберг написва манифеста “Догма ’95”. Носител на “Златна палма” за Танцьорка в мрака.
|
|
|
|
1984 Елемент на престъплението |
1988 Епидемично |
1991 Европа |
1994 Кралството – TV miniseries |
1996 Порейки вълните |
1997 Кралството II – TV miniseries |
1998 Идиотите |
2000 Танцьорка в мрака |
2003 Догвил |
2003 Петте препятствия |
2005 Мандерлей |
2006 Шефът на всичко |
|
|
|
|