| 
        
          | 26.03,     - 13:00, Дом на киното 
 |  
          |  |  
          |  |  
          |  |  
        
          | Режисьор: 
                              Алън Паркър Оператор: 
                              Майкъл Серезин
 Сценарист: 
                              Лора Джоунс                              , Алън Паркър
 Продуцент: 
                              Алън Паркър                              , Скот Ръдин                              , Дейвид Браун
 Музика: 
                              Джон Уилямс
 
 |  
            | В ролите: 
                              Емили Уотсън                              , Робърт Карлайл                              , Джо Брийн                              , Киаран Оуенс                              , Майкъл Леги |  
          |  |  
          |  |  
          |  |  
                          
            | Продукция: 
                              David Brown/Scott Rudin/Dirty Hands |  
            | Разпространител за България: 
                              Александра Груп |  
          |  |  
          |  |  
          |  |  | 
        
          | ПРАХЪТ НА АНДЖЕЛА ANGELA'S ASHES
 ANGELA'S ASHES
 |  
          |  |  
          |  |  
          |  |  
          | , 
            1999, 145 мин, цветен |  
          |  |  
            |  |  
            |  |  
            | Награди: 
                              Карлови Вари 2000 - "Наградата на публиката" ; 2 Ирландски филмови награди – за най-добър филм и за костюми; Награда на Лондонската критика за британска актриса на Емили Уотсън; 3 номинации за BAFTA – за най-добра актриса на Емили Уотсън, за операторско майсторство и за сценография; 2 номинации за Ирландските награди – за най-добра актриса на Емили Уотсън и за актьор на Робърт Карлайл; Номинации за „Оскар“ и „Златен глобус“ '99 за музика 
 |  
            |  |  
            |  |  
            |  |  
          | "Направен по наградената с „Пулицър“ книга на Франк Маккорт, благодарение на безупречната режисура на Алън Паркър Прахът на Анджела убедително изобразява бедняшкото детство на автора в Ирландия през 30-те години. Филмът е точно толкова безмилостен в изображението на нищетата, колкото и книгата. След като не успява да си намери работа във времената на Голямата депресия в САЩ, Малачи Маккорт се завръща в родината си заедно със съпругата си Анджела и петте им оцелели деца. Установяват се в град Лаймрик и живеят в крайна мизерия. Семейството преживява беди и лишения, които тласкат бащата към безпаметно пиянство и принуждават най-големия син Франк да се нагърби с непосилен товар. Франк е представен в три различни възрасти и изигран от трима талантливи млади актьори (Джо Брийн, Киаран Оуенс и най-вече Майкъл Леги). Но най-впечатляващото актьорско изпълнение във филма е на Емили Уотсън. Тя е незабравима в ролята на физически крехката, но духовно непобедима майка – матриарх на семейството, – която е в центъра на историята. Моментите на хумор и нежност спасяват Прахът на Анджела да не затъне в блатото на унинието и безнадеждността. Дори с най-мрачните си краски този филм има безспорна художествена стойност." 
 Ед Хълси
 
 |  | 
          
            | АЛЪН ПАРКЪР |  
            |  |  
            |  |  
            |  |  
              |  |  
            | Невероятно талантлив карикатурист, спец в техническите тайни на занаята, даровит разказвач, способен да отправя послания с директни и откровени методи – внезапни драматични обрати, ярки характеристики, фатални сблъсъци, често прекъсващи сцени на обяснителни диалози. И вечната му симпатия към отхвърлените. Въпреки трайното му пристрастие към полемичните теми (беззаконията в турските затвори в Среднощен експрес или гоненията срещу американците от японски произход през Втората световна война в Ела да видиш рая), предпочитанието на Паркър да работи предимно в рамките на традиционните жанрове и склонността да разчита повече на интуитивното, отколкото на интелектуалното, са причините, поради които филмите му често се отказват от усложнеността в интерес на моменталния ефект. 
 Алан Паркър започва филмовата си кариера в сътрудничество с продуцента Дейвъд Пътнам. Той наема Паркър да напише сценария на романтичната мелодрама Мелъди (1971). След като режисира множество реклами и късометражни филми за BBC, през 1976 г. Паркър снима и първия си филм - Бъгси Малоун. Със следващия си филм, трилърът по истински случай Среднощен експрес, печели одобрението на публика, критика, както и номинация за “Оскар” за режисура. През 1980 г. Паркър продължава успешния си ход със Слава, който става хит в кината, дава началото на дълъг и успешен ТВ сериал и остава завинаги в лексикона на американската попкултура. През 1982 г. Паркър постига небивал успех с Пинк Флойд: Стената. Неговата адаптация по концептуалния албум на “Пинк Флойд” си спечелва  одобрението на филмовата критика, и възторга на публиката.  Следващият му филм - Пилето (1984) също е посрещнат възторжено и донася на Алън Паркър Голямата награда на журито в Кан. Мисисипи в пламъци (1988) е поредният му голям успех. Историята, разказваща за разследването на убийствата на трима активисти за граждански права в Мисисипи в средата на 60-те години предизвиква активен отклик от страна на публиката и критиката. През 1991 г. Алън Паркър отново изненадва публиката с Къмитмънтс -  адаптация по романа "Посветените" на Роди Дойл. Филмът се превръща в истински хит и печели множество признания, сред които наградата за режисура на Британската филмова академия. След Пътят към Уелвил (1994), през 1996 г. Паркър се завръща с Евита - шумно рекламирана филмова версия на хитовия мюзикалът на Андрю Лойд Уебър с Мадона в ролята на боготворената и отричана първа дама на Аржентина Ева Перон. През 1999 г. Паркър се завръща на ирландска земя, за да снима Прахът на Анджела, адаптация по наградената с “Пулицър” книга на Франк Маккорт. С Емили Уотсън и Робърт Карлайл в главните роли филмът се превръща в едно от събитията на годината. През 2003 г. Алън Паркър заснема последния си филм - Животът на Дейвид Гейл.
 
 |  
            |  |  
            |  |  
            |  |  |