English | Български | Пишете ни 
Фест 2006 Филми Прожекции Жури Награди Новини Отзиви Гости Галерия Организатори За нас
20.03, - 16:30, Дом на киното
Режисьор:  Алън Паркър
Оператор:  Майкъл Серезин
Сценарист:  Алън Паркър
Продуцент:  Алън Маршъл , Елиът Кастнър
Музика:  Тревър Джоунс
В ролите:  Мики Рурк , Робърт де Ниро , Лиса Бонет , Шарлот Рамплинг
Продукция:  Carolco International/Union/Winkast Film Prods.
Сър Алън Паркър
Ангелско сърце
Евита
Къмитмънтс
Пилето
Пинк Флойд: Стената
Прахът на Анджела
Слава
Среднощен експрес

АНГЕЛСКО СЪРЦЕ
ANGEL HEART
ANGEL HEART
, 1987, 113 мин, цветен

"Балансирайки на ръба на перверзията, Ангелско сърце поляризира мненията на публиката и филмовата критика. Чувствителните пуритани го смятат за варварско упражнение, а невъзмутимите либерали приветстват дързостта му. Истината е някъде по средата. Живописните набези на Алън Паркър в дебрите на дехуманизацията и покварата често като че ли съществуват само заради шокиращия ефект. Един от примерите е сексуалната сцена между Лиса Бонет и Мики Рурк. Но талантливият сценарий умело балансира упадъчните си елементи, приближавайки Ангелско сърце повече до интереса на Паркър към агонията на разума (от Среднощен експрес и Пинк Флойд: Стената), отколкото до пошлите психотрилъри, с които се свързва името на Мики Рурк след това. Във върховата точка на своята кариера Рурк убедително пресъздава истерията на мъж, попаднал в чистилище, обграден и често обсебен от садистичното зло. Докато героят разплита мистерията, в която е попаднал, зрителят е погълнат от преживяванията му и възприема емоционалните излияния като свои. Въпреки че показният маниер и суетните предизвикателства на Паркър никога няма да се харесат на всички, Ангелско сърце непременно ще възнагради зрителите, решени да проникнат под сатанинския горен пласт."

Дерек Армстронг

АЛЪН ПАРКЪР
Невероятно талантлив карикатурист, спец в техническите тайни на занаята, даровит разказвач, способен да отправя послания с директни и откровени методи – внезапни драматични обрати, ярки характеристики, фатални сблъсъци, често прекъсващи сцени на обяснителни диалози. И вечната му симпатия към отхвърлените. Въпреки трайното му пристрастие към полемичните теми (беззаконията в турските затвори в Среднощен експрес или гоненията срещу американците от японски произход през Втората световна война в Ела да видиш рая), предпочитанието на Паркър да работи предимно в рамките на традиционните жанрове и склонността да разчита повече на интуитивното, отколкото на интелектуалното, са причините, поради които филмите му често се отказват от усложнеността в интерес на моменталния ефект.

Алан Паркър започва филмовата си кариера в сътрудничество с продуцента Дейвъд Пътнам. Той наема Паркър да напише сценария на романтичната мелодрама Мелъди (1971). След като режисира множество реклами и късометражни филми за BBC, през 1976 г. Паркър снима и първия си филм - Бъгси Малоун. Със следващия си филм, трилърът по истински случай Среднощен експрес, печели одобрението на публика, критика, както и номинация за “Оскар” за режисура. През 1980 г. Паркър продължава успешния си ход със Слава, който става хит в кината, дава началото на дълъг и успешен ТВ сериал и остава завинаги в лексикона на американската попкултура. През 1982 г. Паркър постига небивал успех с Пинк Флойд: Стената. Неговата адаптация по концептуалния албум на “Пинк Флойд” си спечелва одобрението на филмовата критика, и възторга на публиката. Следващият му филм - Пилето (1984) също е посрещнат възторжено и донася на Алън Паркър Голямата награда на журито в Кан. Мисисипи в пламъци (1988) е поредният му голям успех. Историята, разказваща за разследването на убийствата на трима активисти за граждански права в Мисисипи в средата на 60-те години предизвиква активен отклик от страна на публиката и критиката. През 1991 г. Алън Паркър отново изненадва публиката с Къмитмънтс - адаптация по романа "Посветените" на Роди Дойл. Филмът се превръща в истински хит и печели множество признания, сред които наградата за режисура на Британската филмова академия. След Пътят към Уелвил (1994), през 1996 г. Паркър се завръща с Евита - шумно рекламирана филмова версия на хитовия мюзикалът на Андрю Лойд Уебър с Мадона в ролята на боготворената и отричана първа дама на Аржентина Ева Перон. През 1999 г. Паркър се завръща на ирландска земя, за да снима Прахът на Анджела, адаптация по наградената с “Пулицър” книга на Франк Маккорт. С Емили Уотсън и Робърт Карлайл в главните роли филмът се превръща в едно от събитията на годината. През 2003 г. Алън Паркър заснема последния си филм - Животът на Дейвид Гейл.
© 2001 - 2006 продуцентска къща "Арт Фест" Концепция - created by