| 
        
          | 20.03,       - 16:30, Дом на киното 
 |  
          |  |  
          |  |  
          |  |  
        
          | Режисьор: 
                              Алън Паркър Оператор: 
                              Майкъл Серезин
 Сценарист: 
                              Алън Паркър
 Продуцент: 
                              Алън Маршъл                              , Елиът Кастнър
 Музика: 
                              Тревър Джоунс
 
 |  
            | В ролите: 
                              Мики Рурк                              , Робърт де Ниро                              , Лиса Бонет                              , Шарлот Рамплинг |  
          |  |  
          |  |  
          |  |  
                          
            | Продукция: 
                              Carolco International/Union/Winkast Film Prods. |  
          |  |  
          |  |  
          |  |  | 
        
          | АНГЕЛСКО СЪРЦЕ ANGEL HEART
 ANGEL HEART
 |  
          |  |  
          |  |  
          |  |  
          | , 
            1987, 113 мин, цветен |  
          |  |  
            |  |  
            |  |  
          | "Балансирайки на ръба на перверзията, Ангелско сърце поляризира мненията на публиката и филмовата критика. Чувствителните пуритани го смятат за варварско упражнение, а невъзмутимите либерали приветстват дързостта му. Истината е някъде по средата. Живописните набези на Алън Паркър в дебрите на дехуманизацията и покварата често като че ли съществуват само заради шокиращия ефект. Един от примерите е сексуалната сцена между Лиса Бонет и Мики Рурк. Но талантливият сценарий умело балансира упадъчните си елементи, приближавайки Ангелско сърце повече до интереса на Паркър към агонията на разума (от Среднощен експрес и Пинк Флойд: Стената), отколкото до пошлите психотрилъри, с които се свързва името на Мики Рурк след това. Във върховата точка на своята кариера Рурк убедително пресъздава истерията на мъж, попаднал в чистилище, обграден и често обсебен от садистичното зло. Докато героят разплита мистерията, в която е попаднал, зрителят е погълнат от преживяванията му и възприема емоционалните излияния като свои. Въпреки че показният маниер и суетните предизвикателства на Паркър никога няма да се харесат на всички, Ангелско сърце непременно ще възнагради зрителите, решени да проникнат под сатанинския горен пласт." 
 Дерек Армстронг
 
 |  | 
          
            | АЛЪН ПАРКЪР |  
            |  |  
            |  |  
            |  |  
              |  |  
            | Невероятно талантлив карикатурист, спец в техническите тайни на занаята, даровит разказвач, способен да отправя послания с директни и откровени методи – внезапни драматични обрати, ярки характеристики, фатални сблъсъци, често прекъсващи сцени на обяснителни диалози. И вечната му симпатия към отхвърлените. Въпреки трайното му пристрастие към полемичните теми (беззаконията в турските затвори в Среднощен експрес или гоненията срещу американците от японски произход през Втората световна война в Ела да видиш рая), предпочитанието на Паркър да работи предимно в рамките на традиционните жанрове и склонността да разчита повече на интуитивното, отколкото на интелектуалното, са причините, поради които филмите му често се отказват от усложнеността в интерес на моменталния ефект. 
 Алан Паркър започва филмовата си кариера в сътрудничество с продуцента Дейвъд Пътнам. Той наема Паркър да напише сценария на романтичната мелодрама Мелъди (1971). След като режисира множество реклами и късометражни филми за BBC, през 1976 г. Паркър снима и първия си филм - Бъгси Малоун. Със следващия си филм, трилърът по истински случай Среднощен експрес, печели одобрението на публика, критика, както и номинация за “Оскар” за режисура. През 1980 г. Паркър продължава успешния си ход със Слава, който става хит в кината, дава началото на дълъг и успешен ТВ сериал и остава завинаги в лексикона на американската попкултура. През 1982 г. Паркър постига небивал успех с Пинк Флойд: Стената. Неговата адаптация по концептуалния албум на “Пинк Флойд” си спечелва  одобрението на филмовата критика, и възторга на публиката.  Следващият му филм - Пилето (1984) също е посрещнат възторжено и донася на Алън Паркър Голямата награда на журито в Кан. Мисисипи в пламъци (1988) е поредният му голям успех. Историята, разказваща за разследването на убийствата на трима активисти за граждански права в Мисисипи в средата на 60-те години предизвиква активен отклик от страна на публиката и критиката. През 1991 г. Алън Паркър отново изненадва публиката с Къмитмънтс -  адаптация по романа "Посветените" на Роди Дойл. Филмът се превръща в истински хит и печели множество признания, сред които наградата за режисура на Британската филмова академия. След Пътят към Уелвил (1994), през 1996 г. Паркър се завръща с Евита - шумно рекламирана филмова версия на хитовия мюзикалът на Андрю Лойд Уебър с Мадона в ролята на боготворената и отричана първа дама на Аржентина Ева Перон. През 1999 г. Паркър се завръща на ирландска земя, за да снима Прахът на Анджела, адаптация по наградената с “Пулицър” книга на Франк Маккорт. С Емили Уотсън и Робърт Карлайл в главните роли филмът се превръща в едно от събитията на годината. През 2003 г. Алън Паркър заснема последния си филм - Животът на Дейвид Гейл.
 
 |  
            |  |  
            |  |  
            |  |  
                                  
                |  |  
                |  |  |