English | Български | Пишете ни 
Фест 2006 Филми Прожекции Жури Награди Новини Отзиви Гости Галерия Организатори За нас
24.03, - 15:30, Дом на киното
Режисьор:  Алън Паркър
Оператор:  Дариуш Хонджи
Сценарист:  Алън Паркър , Оливър Стоун
Продуцент:  Алън Паркър , Робърт Стигууд , Андрю Вайна
Музика:  Андрю Лойд Уебър
Хореография:  Винсънт Патерсън
В ролите:  Мадона , Антонио Бандерас , Джонатан Прайс , Джими Нейл
Продукция:  Cinergi Pictures Entertainment/Dirty Hands
Сър Алън Паркър
Ангелско сърце
Евита
Къмитмънтс
Пилето
Пинк Флойд: Стената
Прахът на Анджела
Слава
Среднощен експрес

ЕВИТА
EVITA
EVITA
САЩ, 1996, 134 мин, цветен
Награди:  1996 - "Златен глобус" за най-добър мюзикъл, актриса в мюзикъл на Мадона и песен: “You Must Love Me”, изпълнена от Мадона; “Оскар” за песен: “You Must Love Me”, изпълнена от Мадона; Награда на Лосанжелиската критика за сценография (поделена)

"След повече от десетилетие фалстартове и няколко сменени режисьора, популярния мюзикъл на Андрю Лойд Уебър и Тим Райс най-накрая дочака своята екранизация, осъществена от доказалия се в жанра Алън Паркър. По-интересното е, че беспорната поп-кралица с наистина отчайваща филмова кариера Мадона прави именно тук единствената си добра роля. Триумф на сценографията, костюмите, операторската работа (първият филм на най-горещия оператор в средата на 90-те – Дариуш Хонджи, след виртуозната му работа в Седем) е епичната грандиозност, филмът проследява възходът на Ева Перон до същинска знаменитост в Аржентина от 40-те години. Подобно на Мадона, Перон е материално момиче (умира едва на 33) и най-безскрупулно се възползва от политическия успех на съпруга си Хуан Перон. Но Ева е и крайно трагична фигура, чийто живот в същността си е напълно празен въпреки облагите от почти божествения й статус. Изключително ценна находка е персонажът на Че, който като страстен хор от антична трагедия коментира събитията и води зрителя през изобилието от събития."

Джеф Шанън

АЛЪН ПАРКЪР
Невероятно талантлив карикатурист, спец в техническите тайни на занаята, даровит разказвач, способен да отправя послания с директни и откровени методи – внезапни драматични обрати, ярки характеристики, фатални сблъсъци, често прекъсващи сцени на обяснителни диалози. И вечната му симпатия към отхвърлените. Въпреки трайното му пристрастие към полемичните теми (беззаконията в турските затвори в Среднощен експрес или гоненията срещу американците от японски произход през Втората световна война в Ела да видиш рая), предпочитанието на Паркър да работи предимно в рамките на традиционните жанрове и склонността да разчита повече на интуитивното, отколкото на интелектуалното, са причините, поради които филмите му често се отказват от усложнеността в интерес на моменталния ефект.

Алан Паркър започва филмовата си кариера в сътрудничество с продуцента Дейвъд Пътнам. Той наема Паркър да напише сценария на романтичната мелодрама Мелъди (1971). След като режисира множество реклами и късометражни филми за BBC, през 1976 г. Паркър снима и първия си филм - Бъгси Малоун. Със следващия си филм, трилърът по истински случай Среднощен експрес, печели одобрението на публика, критика, както и номинация за “Оскар” за режисура. През 1980 г. Паркър продължава успешния си ход със Слава, който става хит в кината, дава началото на дълъг и успешен ТВ сериал и остава завинаги в лексикона на американската попкултура. През 1982 г. Паркър постига небивал успех с Пинк Флойд: Стената. Неговата адаптация по концептуалния албум на “Пинк Флойд” си спечелва одобрението на филмовата критика, и възторга на публиката. Следващият му филм - Пилето (1984) също е посрещнат възторжено и донася на Алън Паркър Голямата награда на журито в Кан. Мисисипи в пламъци (1988) е поредният му голям успех. Историята, разказваща за разследването на убийствата на трима активисти за граждански права в Мисисипи в средата на 60-те години предизвиква активен отклик от страна на публиката и критиката. През 1991 г. Алън Паркър отново изненадва публиката с Къмитмънтс - адаптация по романа "Посветените" на Роди Дойл. Филмът се превръща в истински хит и печели множество признания, сред които наградата за режисура на Британската филмова академия. След Пътят към Уелвил (1994), през 1996 г. Паркър се завръща с Евита - шумно рекламирана филмова версия на хитовия мюзикалът на Андрю Лойд Уебър с Мадона в ролята на боготворената и отричана първа дама на Аржентина Ева Перон. През 1999 г. Паркър се завръща на ирландска земя, за да снима Прахът на Анджела, адаптация по наградената с “Пулицър” книга на Франк Маккорт. С Емили Уотсън и Робърт Карлайл в главните роли филмът се превръща в едно от събитията на годината. През 2003 г. Алън Паркър заснема последния си филм - Животът на Дейвид Гейл.
© 2001 - 2006 продуцентска къща "Арт Фест" Концепция - created by