English | Български | Пишете ни 
Фест 2006 Филми Прожекции Жури Награди Новини Отзиви Гости Галерия Организатори За нас
23.03, - 16:00, Дом на киното
Режисьор:  Алън Паркър
Оператор:  Майкъл Серезин
Сценарист:  Санди Крупф , Джак Бер
Продуцент:  Алън Маршъл
Музика:  Питър Гейбриъл
В ролите:  Матю Модайн , Никълъс Кейдж , Джон Харкинс , Санди Барън , Карън Йънг , Бруно Кърби
Продукция:  Tri-Star Pictures/A&M Films
Световен разпространител:  Columbia TriStar International
Сър Алън Паркър
Ангелско сърце
Евита
Къмитмънтс
Пилето
Пинк Флойд: Стената
Прахът на Анджела
Слава
Среднощен експрес

ПИЛЕТО
BIRDY
BIRDY
САЩ, 1984, 120 мин, цветен
Награди:  Кан 1885 - "Голямата награда на журито"

"Въпреки че действието се развива във военна болница след войната във Виетнам, Пилето не е филм за войната или за последствията от нея. И въпреки че разказва за психично болен и опитите да му се помогне, темата на филма не е лудостта. Благодарение на режисьора Алан Паркър и актьорите Матю Модайн и Никълъс Кейдж Пилето разкрива човешката природа на персонажите, вместо да се рови в необичайното. Паркър е един от малкото кинотворци, способни да осъществят контакт между зрителя и момчето, което спи голо в клетка за птици. Голяма заслуга имат и актьорите. Модайн прави забележително актьорско постижение в ролята на Пилето, а концентрираната емоция и уязвимост на Кейдж пасват идеално за образа на загрижения за Пилето приятел."

Брендън Хенли

АЛЪН ПАРКЪР
Невероятно талантлив карикатурист, спец в техническите тайни на занаята, даровит разказвач, способен да отправя послания с директни и откровени методи – внезапни драматични обрати, ярки характеристики, фатални сблъсъци, често прекъсващи сцени на обяснителни диалози. И вечната му симпатия към отхвърлените. Въпреки трайното му пристрастие към полемичните теми (беззаконията в турските затвори в Среднощен експрес или гоненията срещу американците от японски произход през Втората световна война в Ела да видиш рая), предпочитанието на Паркър да работи предимно в рамките на традиционните жанрове и склонността да разчита повече на интуитивното, отколкото на интелектуалното, са причините, поради които филмите му често се отказват от усложнеността в интерес на моменталния ефект.

Алан Паркър започва филмовата си кариера в сътрудничество с продуцента Дейвъд Пътнам. Той наема Паркър да напише сценария на романтичната мелодрама Мелъди (1971). След като режисира множество реклами и късометражни филми за BBC, през 1976 г. Паркър снима и първия си филм - Бъгси Малоун. Със следващия си филм, трилърът по истински случай Среднощен експрес, печели одобрението на публика, критика, както и номинация за “Оскар” за режисура. През 1980 г. Паркър продължава успешния си ход със Слава, който става хит в кината, дава началото на дълъг и успешен ТВ сериал и остава завинаги в лексикона на американската попкултура. През 1982 г. Паркър постига небивал успех с Пинк Флойд: Стената. Неговата адаптация по концептуалния албум на “Пинк Флойд” си спечелва одобрението на филмовата критика, и възторга на публиката. Следващият му филм - Пилето (1984) също е посрещнат възторжено и донася на Алън Паркър Голямата награда на журито в Кан. Мисисипи в пламъци (1988) е поредният му голям успех. Историята, разказваща за разследването на убийствата на трима активисти за граждански права в Мисисипи в средата на 60-те години предизвиква активен отклик от страна на публиката и критиката. През 1991 г. Алън Паркър отново изненадва публиката с Къмитмънтс - адаптация по романа "Посветените" на Роди Дойл. Филмът се превръща в истински хит и печели множество признания, сред които наградата за режисура на Британската филмова академия. След Пътят към Уелвил (1994), през 1996 г. Паркър се завръща с Евита - шумно рекламирана филмова версия на хитовия мюзикалът на Андрю Лойд Уебър с Мадона в ролята на боготворената и отричана първа дама на Аржентина Ева Перон. През 1999 г. Паркър се завръща на ирландска земя, за да снима Прахът на Анджела, адаптация по наградената с “Пулицър” книга на Франк Маккорт. С Емили Уотсън и Робърт Карлайл в главните роли филмът се превръща в едно от събитията на годината. През 2003 г. Алън Паркър заснема последния си филм - Животът на Дейвид Гейл.
© 2001 - 2006 продуцентска къща "Арт Фест" Концепция - created by