English | Български | Пишете ни 
Фест 2006 Филми Прожекции Жури Награди Новини Отзиви Гости Галерия Организатори За нас
25.03, - 16:00, Дом на киното
Режисьор:  Алън Паркър
Оператор:  Гейл Татерсал
Сценарист:  Дик Клемънт , Йън ла Френе , Роди Дойл
Продуцент:  Линда Майлс , Роджър Рандал-Кътлър
В ролите:  Робърт Аркинс , Майкъл Еърн , Анджелин Бол , Андрю Стронг
Продукция:  Beacon Communications/Dirty Hands Productions/First Film Company
Сър Алън Паркър
Ангелско сърце
Евита
Къмитмънтс
Пилето
Пинк Флойд: Стената
Прахът на Анджела
Слава
Среднощен експрес

КЪМИТМЪНТС
THE COMMITMENTS
THE COMMITMENTS
, 1991, 118 мин, цветен
Награди:  Токио 1901 - "Награда за режисура" ; 4 награди на Британската академия – за най-добър филм, за режисура, за адаптиран сценарий и за монтаж; 3 награди на Лондонската критика – за британски режисьор на годината, за британски продуценти и за британски сценаристи; Номинация за "Златен глобус" '91 за най-добра комедия; 2 номинации от Британската академия – за поддържащ актьор на Андрю Стронг и за звук; Номинация за "Оскар" за монтаж; Номинация от Гилдията на американските сценаристи за адаптиран сценарий

"С разюздан език, динамична скороговорка и доста смях – това е най-добрата работа на Паркър досега. Преднамерено „малък” филм, който третира позната тема (деца правят рокгрупа), но постига впечатляваща интимност. Докато момчетиите, произхождащи от работническата класа на Северен Дъблин, обикалят по прослушвания, репетиции и участия, става ясно, че този филм е зареден с много обич. Паркър и чудесният му, в по-голямата си част непрофесионален актьорски екип са влюбени в героите си, атмосферата и музиката – класически парчета на Отис Рединг, Уилсън Пикет, Арита Франклин и др. От една страна, сценарият умело пресъздава веселите закачки и скромните мечти на момчетата, чийто живот преминава предимно на улицата. От друга – Паркър никъде не акцентира върху безработицата и бедността, нито възвеличава рокбандата. Крайният резултат е ръбата, натуралистична комедия с иронична и любеща гледна точка към съперничествата и амбициите на младите групари и абсурдните ситуации, в които попадат. А песните са несравними."

Джеф Андрю, Time Out Film Guide

АЛЪН ПАРКЪР
Невероятно талантлив карикатурист, спец в техническите тайни на занаята, даровит разказвач, способен да отправя послания с директни и откровени методи – внезапни драматични обрати, ярки характеристики, фатални сблъсъци, често прекъсващи сцени на обяснителни диалози. И вечната му симпатия към отхвърлените. Въпреки трайното му пристрастие към полемичните теми (беззаконията в турските затвори в Среднощен експрес или гоненията срещу американците от японски произход през Втората световна война в Ела да видиш рая), предпочитанието на Паркър да работи предимно в рамките на традиционните жанрове и склонността да разчита повече на интуитивното, отколкото на интелектуалното, са причините, поради които филмите му често се отказват от усложнеността в интерес на моменталния ефект.

Алан Паркър започва филмовата си кариера в сътрудничество с продуцента Дейвъд Пътнам. Той наема Паркър да напише сценария на романтичната мелодрама Мелъди (1971). След като режисира множество реклами и късометражни филми за BBC, през 1976 г. Паркър снима и първия си филм - Бъгси Малоун. Със следващия си филм, трилърът по истински случай Среднощен експрес, печели одобрението на публика, критика, както и номинация за “Оскар” за режисура. През 1980 г. Паркър продължава успешния си ход със Слава, който става хит в кината, дава началото на дълъг и успешен ТВ сериал и остава завинаги в лексикона на американската попкултура. През 1982 г. Паркър постига небивал успех с Пинк Флойд: Стената. Неговата адаптация по концептуалния албум на “Пинк Флойд” си спечелва одобрението на филмовата критика, и възторга на публиката. Следващият му филм - Пилето (1984) също е посрещнат възторжено и донася на Алън Паркър Голямата награда на журито в Кан. Мисисипи в пламъци (1988) е поредният му голям успех. Историята, разказваща за разследването на убийствата на трима активисти за граждански права в Мисисипи в средата на 60-те години предизвиква активен отклик от страна на публиката и критиката. През 1991 г. Алън Паркър отново изненадва публиката с Къмитмънтс - адаптация по романа "Посветените" на Роди Дойл. Филмът се превръща в истински хит и печели множество признания, сред които наградата за режисура на Британската филмова академия. След Пътят към Уелвил (1994), през 1996 г. Паркър се завръща с Евита - шумно рекламирана филмова версия на хитовия мюзикалът на Андрю Лойд Уебър с Мадона в ролята на боготворената и отричана първа дама на Аржентина Ева Перон. През 1999 г. Паркър се завръща на ирландска земя, за да снима Прахът на Анджела, адаптация по наградената с “Пулицър” книга на Франк Маккорт. С Емили Уотсън и Робърт Карлайл в главните роли филмът се превръща в едно от събитията на годината. През 2003 г. Алън Паркър заснема последния си филм - Животът на Дейвид Гейл.
© 2001 - 2006 продуцентска къща "Арт Фест" Концепция - created by