English | Български | Пишете ни 
Фест 2006 Филми Прожекции Жури Награди Новини Отзиви Гости Галерия Организатори За нас
17.03, - 20:00, НДК - Зала 1
Режисьор:  Алън Паркър
Оператор:  Майкъл Серезин
Сценарист:  Кристофър Гор
Продуцент:  Дейвид де Силва , Алън Маршъл
Музика:  Майкъл Гор
В ролите:  Айрийн Карa , Лий Курери , Еди Барт , Исак Мизрахи , Мег Тили
Продукция:  Metro-Goldwyn-Mayer
Сър Алън Паркър
Ангелско сърце
Евита
Къмитмънтс
Пилето
Пинк Флойд: Стената
Прахът на Анджела
Слава
Среднощен експрес

СЛАВА
FAME
FAME
САЩ, 1980, 126 мин, цветен
Награди:  1980 - "Оскар" за музика и за песен: “Fame”, изпълнена от Айрийн Кара; “Златен глобус” за песен: “Fame”; Награда на Британската академия за звук; Номинация за “Сезар” '81 за чуждоезичен филм; 4 номинации за “Оскар” – за оригинален сценарий, за монтаж, за песен: “Out Here On My Own”, изпълнена от Айрийн Кара, и за звук; 3 номинации за “Златен глобус” – за най-добър мюзикъл, за актриса в мюзикъл на Айрийн Кара и за музика; 3 номинации от Британската академия – за режисура, за музика и за монтаж

"Наперени танцьори, стеснителни певци и срамежливи музиканти са новите попълнения на Нюйоркското училище по сценични изкуства. Ще ги опознаете по време на изпитанията, които срещат в учебния процес, опитвайки се да си осигурят кариера в шоубизнеса. Не пропускайте този наистина добър филм, защото Алън Паркър съумява да направи порядъчно ужасяващата история наистина забавна. Тя ще ви накара да скъсате с всичките си представи за блясъка на шоубизнеса и да се възхищавате от все сърце на героите, които трябва да се преборят с действителността. Това, което прави Слава толкова добър, е, че не всички успяват. Чувството на обреченост ще ви завладее, като гледате техните грешки и за края ще очаквате всичко друго, но не и да е щастлив. Дори замисълът на танца върху покривите на нюйоркските таксита да е малко слаб, той се компенсира от емоционалния заряд на сцената. Музиката е добра, особено на финала, когато гордите родители идват да гледат изпълнението на даровитите си рожби, което започва като най-обикновена песен и прераства в страхотно рокаджийско парче."

Уилям Галахър

АЛЪН ПАРКЪР
Невероятно талантлив карикатурист, спец в техническите тайни на занаята, даровит разказвач, способен да отправя послания с директни и откровени методи – внезапни драматични обрати, ярки характеристики, фатални сблъсъци, често прекъсващи сцени на обяснителни диалози. И вечната му симпатия към отхвърлените. Въпреки трайното му пристрастие към полемичните теми (беззаконията в турските затвори в Среднощен експрес или гоненията срещу американците от японски произход през Втората световна война в Ела да видиш рая), предпочитанието на Паркър да работи предимно в рамките на традиционните жанрове и склонността да разчита повече на интуитивното, отколкото на интелектуалното, са причините, поради които филмите му често се отказват от усложнеността в интерес на моменталния ефект.

Алан Паркър започва филмовата си кариера в сътрудничество с продуцента Дейвъд Пътнам. Той наема Паркър да напише сценария на романтичната мелодрама Мелъди (1971). След като режисира множество реклами и късометражни филми за BBC, през 1976 г. Паркър снима и първия си филм - Бъгси Малоун. Със следващия си филм, трилърът по истински случай Среднощен експрес, печели одобрението на публика, критика, както и номинация за “Оскар” за режисура. През 1980 г. Паркър продължава успешния си ход със Слава, който става хит в кината, дава началото на дълъг и успешен ТВ сериал и остава завинаги в лексикона на американската попкултура. През 1982 г. Паркър постига небивал успех с Пинк Флойд: Стената. Неговата адаптация по концептуалния албум на “Пинк Флойд” си спечелва одобрението на филмовата критика, и възторга на публиката. Следващият му филм - Пилето (1984) също е посрещнат възторжено и донася на Алън Паркър Голямата награда на журито в Кан. Мисисипи в пламъци (1988) е поредният му голям успех. Историята, разказваща за разследването на убийствата на трима активисти за граждански права в Мисисипи в средата на 60-те години предизвиква активен отклик от страна на публиката и критиката. През 1991 г. Алън Паркър отново изненадва публиката с Къмитмънтс - адаптация по романа "Посветените" на Роди Дойл. Филмът се превръща в истински хит и печели множество признания, сред които наградата за режисура на Британската филмова академия. След Пътят към Уелвил (1994), през 1996 г. Паркър се завръща с Евита - шумно рекламирана филмова версия на хитовия мюзикалът на Андрю Лойд Уебър с Мадона в ролята на боготворената и отричана първа дама на Аржентина Ева Перон. През 1999 г. Паркър се завръща на ирландска земя, за да снима Прахът на Анджела, адаптация по наградената с “Пулицър” книга на Франк Маккорт. С Емили Уотсън и Робърт Карлайл в главните роли филмът се превръща в едно от събитията на годината. През 2003 г. Алън Паркър заснема последния си филм - Животът на Дейвид Гейл.
© 2001 - 2006 продуцентска къща "Арт Фест" Концепция - created by